21 Nisan 2015 Salı

Nükleere Hayır

  Nükleer santrallere karşı olmanın muhaliflikle alakası olduğunu düşünen insanların yaşadığı bir dönemdeyiz. Ama bunla karşı olmak için insan olmak yeterli olacaktır benim için. Neden nükleer santral yapılıyor? Neden nükleer enerjiye ihtiyacımız var? Neden bu konuda insanlara kulaklarımızı kapatıyoruz? Neden başkalarının da isteklerini önemsemiyoruz? Neden, neden, neden, neden?
                   
          


   Öncelikle nükleer enerjiye ihtiyacımız var mı sorusuna gelelim. Bunun cevabı koca bir hiç. Tam kapasite çalıştığında Türkiye'nin mevcut elektrik ihtiyacının %5-6'sını karşılayacak olan bir santral bu. Yani oraya ayrılan kaynağa ve alınan riske değecek bir yüzde değil maalesef bu. Bu kadar küçük bir değer için bu riske girmenin mantığını öğrenmek istiyorum gerçekten de. O bölgede yaşayan insanların hayatını riske atmanın mantığı nedir? Çukurova, Mersin, Antalya gibi tarım bölgelerinin olası bir felakette kullanılamayacağını bilmiyorlar mı peki? Haa derseniz ki tüm önlemler alınmıştı falan eyvallah derim. Japonya da tüm önlemlerini almıştı. Ayrıca insanın olduğu yerde %100'den bahsetmek imkansızdır. Ki biz Japonya değiliz, bilimdeki ve sanayideki durumumuz ortada. Nükleer santral için gerekli bilgiyi ve deneyimi ithal ediyoruz. Bu ithal deneyim ve bilgi insanı daha da korkutuyor.


   Nükleer enerjiye karşı olan kişiler Türkiye'nin gelişmesine ve büyümesine karşı olan insanlarmış. Elektrik faturaları incelecek ve ayrıca enerjide dışa bağımlılık sona erecekmiş gibi iddialar var bir de. İşte en çok da ben buna gülüyorum. Öncelikle yukarıda dediğim gibi tam kapasite çalıştığında Türkiye'nin mevcut elektrik  ihtiyacının %6'sını karşılayacak bu santral. Yani bu enerjiyle Türkiye çok çok ileri gidecek öyle mi? Bu enerji ile dışa bağımlılık sona erecek ve elektrik faturaları azalacak öyle mi? Ben buna gülerim işte. Ayrıca bu konuda bilgiyi ithal ediyoruz. Dışa bağımlılık? Uranyumu ithal ediyoruz. Dışa bağımlılık? Nükleer atıkları da satacağız muhtemelen para vererek. Dışa bağımlılık?

         

   Dünya yenilenebilir enerjilere geçerken neden bu biz olmayalım ki? Söz konusu santrallerde üretilecek elektrik; rüzgar ve güneşle üretilenden fiyat olarak çok daha farklı olmayacak gibi. Peki neden biz bu kadar riski alıyoruz hala merak ediyorum ben. Ülkemiz yeterince güneş almıyormuş diyenler de Almanya'ya bakmalı bence. Almanya tropik bölgede de bizim mi haberimiz yok acaba?


    Uzun lafın kısası, nolursa olsun bu nükleer santrale karşıyım. Reklamlarındaki gibi güler yüzlü çocukları göremiyorum çünkü ben gelecekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder