30 Aralık 2016 Cuma

2016'ın İzlediğim En İyi 5 Geek Filmi

   Öncelikle geek filmleri dediğim şeyin ne olduğu konusunu açayım hemen. Çizgi roman uyarlaması, fantastik vb. gibi türdeki filmleri kastediyorum burada. 2016 geekler için baya bereketli bir yıl oldu. Fazlasıyla güzel filmler izlerken, fazlasıyla üzüldüğümüz filmler de izledik. Bunların başında benim için BvS geliyor elbette. Bu 5 filmi sıralarken ölçütüm yine sadece izlediğim filmler olacak tabi ki de. İyi seyirler şimdiden.

5- Star Trek Beyond

   Star Trek yeni serisinin üçüncü filmini bu sefer J.J. Abrams'ın yönetmiyor oluşu mutlulukla karşılanmış olsa da ben Abrams fimlerini hep başarılı bulmuşumdur. Bu sefer yönetmen koltuğunda ise Justin Lin var. Yönetmeni Fast & Furious flmleriyle biliyor oluşumuz, acaba Star Terk filmine nasıl bir dokunuş getirecek merakını oluşturuyordu elbette. Filmin senaryosunu ise benim pek bir sevdiğim Simon Pegg'in yazmış. Simon Pegg sıkı bir Star Trek hayranı olması sebebiyle ilk iki filmden daha fazla bir şekilde bu filmin bir Star Trek filmi olduğunu hissediyoruz.

4- Fantastic Beasts and Where to Find Them

   Harry Potter evrenin genişletme fikri bende büyük beklenti oluşturmuş olsa da , yönetmen David Yates ismi benim beklentilerimi bir anda söndürdü. Çünü benim için Harry Potter serisinin en zayıf filmleri kendisini aittir. Ama beklediğimden çok daha iyi bir film karşımıza çıktı. Belki de bu sefer bir kitaba bağlı kalmayıp daha özgür olmanın ekmeğini yemiş olabilirler. Harry Potter filmlerine ise yapılan göndermeler bence abartıdan uzak ve fazlasıyla yerindeydi.

3- Rogue One

   Episode VII sonrası herhalde herkes bu film için de beklentileri azaltma durumuna gitmiştir. Çünkü beklentilerin çok çok altında bir filmdi kabul edelim. Rogue One ise görece olarak çok zor bir filmdi çünkü filmin sonunu hepimiz biliyorduk. Sonunun bilindiği bir film çekmek gerçekten zor olsa gerek. Her şeye rağmen izleyici şaşırmak ve meraklanmak isteyecek çünkü. Rogue One ,se bu duyguyu bizlere çok çok iyi bie şekilde verdi. Episode VII sonrasında bir Star Wars filmi nasıl olmalı bize fazlasıyla gösterdi. Filmle ilgili en küçük eleştiri şu olabilir; eğer Star Wars evrenini hiç bilmiyorsanız, maalesef bu film sizin için çok sıkıcı olmaktan öteye geçmeyecektir.

2- Captain Amerca: Civil War

   Civil War filmi benim senenin en çok beklediğim filmiydi. Herhalde bu film kötü çıksaydı duvarları tekmeliyor olurdum sinemada. Fakat Russo kardeşler daha önce iyi yaptıkları her şeyi burada da yaparak bizleri üzmedi çok şükür. Çizgi romanından daha uzak bir hikaye seçmiş olsa da Civil War, benim için senenin en iyi filmlerindendi.

1- Deadpool

   Senenin tartışılmaz en iyi çizgi roman uyarlaması filmi. Tabi bu filme uzun yıllar emek veren Ryan Reynolds'un bunda emeği çok büyük. Filmin en önemli özelliği ise kendi farkını ortaya koyarak başka filmlere de ilham kaynağı olacak şeyler sunması. Deadpool etkisiyle çekilmiş bir çok film izlemeye hazır olun derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder